1 Temmuz 2009 Çarşamba

Kader

2006 yapımı türk filmi. Yönetmenin 97 senesinde çektiği Masumiyet filminin devamı niteliğinde, ama 2 film birbirinin devamı olsada rollerdeki kişilerin isimleri farklı. Masumiyet ilk çekilmesine rağmen aslında Kader filminin zamansal olarak devamı. Ama ilk masumiyet çekilmiş orasıda ayrı mesele. Zaten yönetmen Masumiyet filmini çektiği vakit Kader filminin senaryosu çoktan yazılmıştı 97 senesinde. Nedendir 9 yıl sonra ilk filmin asıl başlangıcını çekti onu bilmiyorum. Filme gelecek olursak, aslında böyle bi filmden haberim yoktu. Ta ki meşhur şahsımızın facebookta paylaştığı filmin müziği denk gelene kadar. "Tüm aşklar birgün bitecek". Merak işte, araştırdıktan sonra film denk geldi. Konusunu okuyunca baya bi tanıdık bi hikaye denk geldi bana, ama sadece karakterler arasındaki aşk ilişkisi bakımından. Bekir uğur'a aşık, uğur zagor'a aşık, zagor ise itliğe serseriliğe aşık biri. Otada konar bokada konar hesabı, işte Bekir aşık olur Uğur'a ama Uğur başkasını sevdiğinden bakmaz çocuğa. Uğur zagorun peşinden izmirlere kadar sürüklenir. Bu zaman arasında bekir evlenir çocuğu olur falan. sonra aşk işte izmirde olduğunu öğrenir uğurun, pavyonlarda çıkar uğur. hemen izmire gider. Uğurun pezevengi olur peşinden ayrılmaz vurulur bileklerini keser, uğurun uğruna herbişeyi yapar. Yine istanbula geri gelir artık düzelmiştir biras bekir ama, kızı hastalanır ilaç için dolanır durur, bulur bi eczane alır ilacı ama ilerdeki meyhaneyi görür girer içeri. Aklına uğur düşer gene elinde rakı bardağıyla ardından içtiği cigaralıkla iyice dolar içine her nefeste uğur. Karsta olduğunu öğrenir uğurun. Duyduğu gibi karsa gider, elinde kızına aldığı ilaçların torbasıyla. Filmin en can alıcı noktası zaten bu en sonu, öncedende kullandığım lafı yapıştırır uğura
herkesin inandığı bir şey vardır
şu amına koyduğumun hayatında,
benim ki de sensin napıyım...
ayrılmak istemez artık yanından uğurun yanında çünkü vazgeçilmişlik sözüdür bu filmde böyle biter orda, sanki yarım kalmış gibi. Ama ilk baştada dediğim gibi ilk önce öekilmesine rağmen Masumiyet filmi bu filmin devamı diye, onuda bulup izlemek lazım ki bi boka benzesin. Uğur filmde orospu olmasaydı derdim bekirde kendimi görüyom diye ama değil allahtan. Değişik konusu var diye hoşuma gitti ama ortağımız dediğimiz adamın pek gitmemiş anlaşılan 120 dakkasını çalmışım hayatından. 2 puan vermiş filme. 6,7 verdim ben filme. İçinde izmirde geçiyo ama az verdim galiba puanı. Facebookta paylaşılmış bi şarkının sayesinde bulduk filmi meşhur şahıs sayesinde. sözleride aynen şöyle:

--Tüm aşklar birgün bitecek--
senden başka çektiğim dert kalmadı
çektiklerim bana hiç ders olmadı
verilecek bir hesabım kalmadı
git, ellere yar ederim seve seve, seve seve
ben seni seve seve

kimse seni sevmeyecek
benim kadar, bu bir gerçek
ister kul ol ister köle
tüm aşklar bir gün bitecek

kaybolunca etrafından insanlar
anlarsın yalnız kalanlar ne yapar
lüzumsuz bir aşk içinmiş tüm bunlar
git, ellere yar ederim seve seve, seve seve
ben seni seve seve

kimse seni sevmeyecek
benim kadar, bu bir gerçek
ister kul ol ister köle
tüm aşklar bir gün bitecek

Şarkıyı ilk dinlediğimde ses tanıdık geldi Fairuzun solistinin sesine benziyor diye, evet evet oymuş zaten sesinden belli, ne güzel söylemiş ki şarkıyı gonca öncel: git ellere, yar ederim seni seve seve diye. Nasipse Rock'n Cokede canlı canlı dinleyecez abamızı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tarihten Bir Sayfa

Blog Widget by LinkWithin